30 November
Men tjena!
Årets sista novemberdag har spenderats med att besöka Erik på LH-tryck där vi ska trycka våra böcker, fixat fram de sista loggorna till boken samt finslipat på det allra sista. Vårt tryckdatum börjar närma sig nu och det känns spännande.
Om mindre än 2 veckor kommer Ni kunna köpa vår bok!
So long!
/TimeKiller UF
Protokoll 25 November
UF-företaget TimeKiller UF PROTOKOLL
Datum 2009-11-25
Tid kl: 13.30
Plats: Sparbanken
Dagordning
1. Mötet öppnas av Jenny Brändström
2. Närvarande
Jenny Brändström
Vinai Kodram
Melinda Claesson
Josefine Wallin
Ulf Petersmo
3. Val av sekreterare
Vinai Kodram
4. Val av justerare
Melinda Claesson
5. Godkännande av dagordning
· Bokens upplägg
· Visitkort och broschyrer
6. Föregående mötesprotokoll
Under föregående mötesprotokoll diskuterade vi bokens upplägg och att vi nu skulle skicka vårt material till Jennys bror som ska lägga upp boken åt oss. Vi diskuterade layouten på boken och hur vi ska sälja vår produkt.
7. Under mötet med våra rådgivare visade vi dem slutresultatet av hur vår affärsplan blev, och vi är nöjda med resultatet.
8. Vi diskuterade bokens upplägg och layout eftersom vi blivit utvalda att stå på Borås Djurpark måste den snart lämnas till tryckeriet.
9. Vi pratade även om att trycka upp visitkort och planscher att ha under vår försäljning, och vi resonerade om vilka dagar vi ska stå ute på stan och sälja boken.
10. Övriga frågor
11. Mötet avslutas
Vid protokollet Ordförande Justerare
Vinai Kodram Jenny Brändström Melinda Claesson
Lussepromenaden på Borås Djurpark


Vi kommer att stå på Lussepromenaden på Borås Djupark och sälja våra böcker den 12-13 december. Lussepromenaden i Borås Djurpark har blivit en mycket omtyckt tradition. Runt 8000 glada besökare i parken. Arrangemanget är sedan fem år tillbaka ett samarbete mellan Borås Djurpark och idrottsföreningen Byttorps IF. För Er som är intresserade av våran bok så är det bara att komma till Borås Djupark, vi kommer att stå inomhus i Rovdjurshuset där tigrarna och lejonen är, scaary!
Fler uf-företag kommer att stå där och från våran skola(Tingsholmsgymnasiet) är det:
27 November

TimeKiller UF/ Josefine, Vinai, Melinda och Jenny
På dagens uf-lektion gick vi igenom vad vi skulle behöva göra och det blev inte så mycket jobb sen mer med det. Hälften av klassen var "svin" sjuka och därav Jenny. Klassen tog vaccinet igår mot svininfluensan och det är ganska vanligt att man mår lite dåligt dagen efter. Jenny och hennes bror håller på att färdigställa boken så att vi kan skicka in den till LH Tryck, som dem tror att det kommer att vara klart till nästa vecka. Höres nästa vecka, simma lugnt i helgen!
/TimeKiller UF
25 November
/TimeKiller UF
23 November

Aloha!
/TimeKiller UF
20 November
/TimeKiller UF
18 November
Arbetet med affärsplanen är fortfarande i full gång. Idag ska den lämnas in för tryckning, så vi har fortsatt arbeta med layout, diagram, marknadsundersökning och renskrivit alla texter. Vi fotograferades under dagen och tog både enskilda bilder och gruppbilder.
/TimeKiller UF
Protokoll 18 November
UF-företaget TimeKillerUF PROTOKOLL
Datum 2009-11-18
Tid kl: 09.00
Plats: Bibloteket
Dagordning
1. Mötet öppnas av Melinda Claesson
2. Närvarande
Josefine Wallin
Melinda Claesson
Jenny Brändström
Vinai Kodram
3. Val av sekreterare
Josefine Wallin
4. Val av justerare
Vinai Kodram
5. Godkännande av dagordning
Vi godkände dagordningen
6. Föregående mötesprotokoll
Under föregående mötesprotokoll tog vi upp affärsplanen, logotyp, våra budgetar och framtiden. Vi diskuterade även bokens upplägg.
7. Eftersom vi snart ska lämna in boken för tryckning är det den som får all vår fokus just nu. Under de kommande dagarna ska vi lämna in bokens innehåll till Jennys bror som ska lägga upp hela bokens innehåll innan den skickas vidare till LH-tryck. Därefter ska vi så snabbt som möjligt komma ut med den på marknaden och börja sälja. Nu diskuterar vi hur layouten ska se ut och hur alla 72 sidorna kommer fyllas med text och bilder mm.
8. Övriga frågor
9. Mötet avslutas
Vid protokollet Ordförande Justerare
Josefine Wallin Melinda Claesson Vinai Kodram
TimeKiller UF @ Facebook

/TimeKiller UF
17 November
Boken har vi av naturliga skäl (full fokus på affärsplanen) inte kunnat jobba så mycket med denna veckan, men även den börjar se riktigt lovande ut. I stort sett allt material har vi samlat ihop, så nu är det bara lite småjusteringar som ska göras innan vi låter Niklas Brändström formge boken för att sedan skicka den till tryckeriet, som vi har planerat att göra i slutet av november så vi kan få ut den till försäljning i början av december.
Vi har från flera håll fått frågan vad boken kommer kosta, därför tänkte vi klargöra för alla att boken kommer säljas för 79 kr, vilket väl måste ses som ett ganska rimligt pris för en bok som denna?
/TimeKiller UF
16 November
Protokoll 10 November
UF-företaget TimeKillerUF PROTOKOLL
Datum 2009-11-10
Tid kl: 14.00
Plats: Bibloteket
Dagordning
1. Mötet öppnas av Josefine Wallin
2. Närvarande
Josefine Wallin
Melinda Claesson
Jenny Brändström
Vinai Kodram
3. Val av sekreterare
Vinai Kodram
4. Val av justerare
Jenny Brändström
5. Godkännande av dagordning
Vi godkände dagordningen
6. Föregående mötesprotokoll
Under föregående mötesprotokoll tog vi upp affärsplanen, hur vi ska sälja vår bok och att vi skulle ha sålt riskkapital och försöka fixa fler sponsorer.
7. Under tisdagen diskuterade vi affärsplanen. Eftersom vi har vår första deadline den 10/11 -09 bestämde vi oss för att arbeta extra flitigt dessa dagar. Vi bestämde att alla skulle skriva klart sin del av affärsplanen, Vinai skulle även göra klart vår logotyp. Vi skulle också göra klart våra budgetar och skriva en text om framtid. Andra frågan/området/punkten skrivs ner enligt ovanstående
8. Vi pratade även om bokens upplägg och kom fram till att eftersom vi nu fått de flesta av våra bilder i svart-vitt har vi bestämt oss för att ha dessa bilder i denna färg och kommer därför ändra innehållet på vår bok till svart-vitt. Utsidan kommer dock vara i färg.
9. Övriga frågor
10. Mötet avslutas
Vid protokollet Ordförande Justerare
Vinai Kodram Josefine Wallin Jenny Brändström
Fredagen den 13 November!

På festivalen av Natali Mårtensson
Fredagen den 13:e som inträffar en till tre gånger varje år, är enligt skrock en otursdag. Idag var vi tvungna att lämna in affärsplanen så att lärarna kunde läsa den över helgen. Vi har som vanligt arbetat med affärsplanen och layoten. Bilderna anlände idag och vi blev väldigt lättnade eftersom deadline för bilderna var igår. Dem är riktigt bra gjorda och exempel på bild kan ni se överst. På festivalen är ett av våra 12 områden i boken. Nu är det dags för fredagsmys. Ta de lugnt i helgen!
/TimeKiller UF
This is we, TimeKiller UF


Ny bloggdesign
- Ny header
Detta är bara en skiss på bloggen så eventuella förändringar kommer att ske framöver.
Mvh. Vinai, TimeKiller UF
Loggan

11 November
ännu en dag av stenhårt arbete för jenny, melinda och josefin. vinai kände sig krasslig och tog en vilodag. idag har vi skrivit livscykelanalys, skrivit om logotyp och framtid, slipat på budgetarna samt arbetat med affärsplanen.
vi börjar bli så gott som klara nu, och det är tur det, för på fredag ska affärsplanen in!
/TimeKiller
10 November
Helda skoldagen gick åt att arbeta med UF. Dagen började tio i Tingsholms aula med information där olika UF-lärare pratade om vad som behöver finnas i affärsplanen. Efter det var det dags för föreläsning där Skatteverket pratade om vad som var för- och nackdelen med att jobba svart, om uf-företag är momskyldiga, behöver betala skatt m.m.
Efter föreläsning var det bara att sätta igång att jobga med UF. Jenny och Vinai åkte iväg och raggade sponsorer och fick napp på Collage och UBAB Betong. Annars har vi bara jobbat med affärsplanen, layoten, logotype, tagit bilder och massa andra härligheter. Nedanför bjuder vi på en härlig bild på oss. Synes.
TimeKiller UF
9 November
/TimeKiller UF
6 November
/TimeKiller UF
4 November
/TimeKiller UF
Protokoll 30 Oktober
TimeKillerUF Protokoll
Datum 2009-10-30
Tid kl: 11.00
Plats: Sparbanken
Dagordning
1. Mötet öppnas av Josefine Wallin
2. Närvarande
Josefine Wallin
Jenny Brändström
Melinda Claesson
Vinai var tyvärr hos tandläkaren
3. Val av sekreterare
Melinda Claesson
4. Val av justerare
Jenny Brändström
5. Godkännande av dagordning
Vi godkände dagordningen
6. Föregående mötesprotokoll
7. Vi diskuterade affärsplanen och kom fram till att alla ska försöka bli klara med sina delar tills måndagen den 9/11-09 så att vi kan sätta ihop allas material till vår affärsplan som ska lämna in det till våra mentorer och Marie den 13/11-09.
8. Tills den 10/11-09 ska vi ha sålt riskkapital och under de sista veckorna före deadline ska vi höra med fler sponsorer om de kan tänka sig att hjälpa oss.
9. Vi ska ringa till det tryckeri vi valt och bestämma oss för hur vi vill att layouten på boken ska se ut.
Vi har även fortsatt att planera boken och under de kommande veckorna ska allt material sammanställas och sättas samman till vår bok.
10. Vi pratade även om hur vi ska sälja vår bok, och kom fram till att detta kommer att ske under ett flertal tillfällen i december, innan vi sedan börjar sälja den på de mässor som är planerade under året.
11. Övriga frågor
12. Mötet avslutas
Vid protokollet Ordförande Justerare
Melinda Claesson Josefine Wallin Jenny Brändström
Vi i TimeKiller UF

Melinda, Jenny, Vinai, Josefine
VD: Josefine Wallin.
Vice VD och försäljningsansvarig: Vinai Kodram.
Ekonomi- och marknadsansvarig: Jenny Brändström.
Inköp- och produktionsansvarig: Melinda Claesson.
3 November
Dagen började med sovmorgon, som vi i företaget verkligen behövde. Idag har vi skrivit fakturor till våra sponsorer, tagit fram en bestämd färg som vi troligtvis kommer att använda på vår monter, affärsplan, bloggen, böckerna samt logotypen. Vi har ansökt om att få sälja på en julmarknad som kommer att äga rum mellan den 12-13 december i Borås Djurpark. På vår affärsplan kommer vi inte ha en rektangulär form, utan en form av en klocka, som vi tror att det kommer bli ursnyggt!
/TimeKiller UF
2 November
idag har vi jobbat som djur. vi har planerat veckan, anmält oss till julmarknaden på Borås djurpark, bestämt tryckeridatum, jobbat med affärsplanen och dess layout, diskuterat logotypen och sammanställt marknadsundersökningen. pjuhhhh...
/TimeKiller UF
30 Oktober
Idag var Josefine, Jenny och Melinda på ett svintidigt (kl. 11!!) rådgivarmöte på sparbanken.
Ulf och Anders var närvarande och vi tog ett snack om vad vi gjort under veckan, bestämde tryckeri (LH tryck), samt pratade om hur vår budget ser ut. Vi planerade även vad som ska bli gjort denna veckan, och prioritet 1 är nu att göra klart affärsplanen, och även få tag i personer som kan hjälpa oss att måla bilder till boken.
/ TimeKiller UF