Loggbok 4 Maj 2010
I årsredovisningen skriver följande medlemmar:
Vinai - Försäljning, årets händelser, lärdomar
Melinda - Företaget, framtid, lärdomar
Josefine - Vd-rapport, lärdomar
Jenny - Marknad, lärdomar
Mvh. TimeKiller UF
GLAD PÅSK!
Utvärdering av regionala UF-mässan
1. Hur var era förberedelser som ledde upp till mässan?
Vi hade samma kläder som vi hade på den lokala mässan, namnskyltar, tryckt upp nya visitkort, broschyrer, planscher, beställt blommor från Mamselle, köpt godis till vår monter. Vi hade även bestämt ett mässpris på 50 kr istället för 79 kr.
2. Hur var iordningsställande av montern?
Att ställa iordning montern gick bra tills vi skulle sätta upp den sista sidoväggen för där blev det för trångt men med hjälp av en lärare så löste vi detta genom att flytta våran monter och vi fick låna en ställning till våra lampor av en vaktmästare, annars gick det smidigt och vi kunde ha allt som vi hade tänkt oss.
3. Vilka detaljer saknade ni vid uppmontering av monter?
Det föremål vi hade glömt att ta med oss var en stege men det fick vi låna av ett annat uf-företag, tack Kakburken UF.
4. Hur kan montern förbättras?
Det gick igenom ljus mellan monterväggarna och att fixa detta kunde vi tejpa på baksidan av montern men det glömde vi helt av, annars är vi väldigt nöjda med montern.
5. Hur var logistiken?
Vi använde oss utav skolans lastbil av transport av våra monterväggar och tyngre saker som t ex bänken. Samtliga i TimeKiller åkte buss dit och hem båda dagarna och övriga småsaker tog vi i bussen vi åkte med.
6. Hur "marknadsförde" ni er under mässan?
En person i företag gick ut och delade ut produktblad.
7. Hur tog besökarna till sig loggan?
Vi fick positiv respons från många genom den "sprängda" klockan och dem flesta kunde direkt förstå vad vi höll på med. Många ville att vi skulle ha vunnit kategorin "Bästa logotyp" men dessvärre gjorde vi inte detta.
8. Hur togs er produkt emot av besökarna?
Alla som vi presenterade produkten för tyckte att det var en riktig smart och rolig idé. Det är något vi känner oss stolta över.
9. Hade ni tillräckligt med material för att dela ut?
Ja, denna gången hade vi tillräckligt med material då på den lokala mässan hade vi för lite brorschyrer.
10. Är materialet "proffsigt"?
Det är inget proffsigt material men vi känner inte att det berhöver vara det. Det ska spegla produkten och då kände vi inget behov av att det skulle vara proffsigt.
11. Hur uppfattade besökarna eran monter?
Besökarna uppfattade våran monter som stilren, varm, välkomnade och genom den stora loggan drog den till sig många.
12. Hur var det att montera ner montern?
Det gick smidigt och enkelt med tanke på att vi bara var tre från företaget som monterade ner den.
Åhaga imorgon!

14 av 180 ialllafall!
I onsdags var TimeKiller UF för att presentera inför en jury i Borås för att se om vi kom vidare till nästa steg i kategorin "Bästa UF-företag". Det var 6 uf-företag från Västa Götaland som hade gått vidare utav 14 uf-företag som var och presenterade inför denna jury i onsdags och vi var en utav dem, totalt är det 180 uf-företag i Sverige. Dessvärre kom vi inte vidare men det gjorde tre andra företag från våran skola. Dessa är Bolsa, 60 grader och JOIN. Vi önskar dessa lycka till!
/TimeKiller UF
Utvärdering av Prov Mässan 2010
1. Hur var era förberedelser som ledde upp till mässan?
Vi hade bestämt likadana kläder, beställt namnskyltar så vi skulle synas att vi var ett företag. Vi hade tryckt upp visitkort, broschyrer, planscher, beställt blommor, köpt godis till vår monter. Vi hade även bestämt ett mässpris på 59 kr istället för 79 kr.
2. Hur var iordningsställande av montern?
Vi hjälptes åt att montera upp vår monter på bästa sätt samt fick hjälp av arrangangörer och lärare.
3. Vilka detaljer saknade ni vid uppmontering av monter?
Det föremål vi hade glömt att ta med oss var en stege.
4. Hur kan montern förbättras?
Vi är väldigt nöjda med montern men det som kan förbättras är mattan, till nästa gång kan vi skära till den snyggare. :-)
5. Hur var logistiken?
Vi använde oss utav skolans lastbil av transport av våra monterväggar. Mindre saker som t ex blommar tog vi i Vinais bil.
6. Hur "marknadsförde" ni er under mässan?
En person i företag gick ut och delade ut broschyrer samt pratade om boken.
7. Hur tog besökarna till sig loggan?
Vi fick mycket positiv kritik från många, dem sa att den var releterad till vår produkt och vårt namn.
8. Hur togs er produkt emot av besökarna?
Enligt besökarna så tyckte dem att den var intressant och rolig.
9. Hade ni tillräckligt med material för att dela ut?
Nej, det hade vi inte, vi hade behövt skriva ut flera broschyrer och visitkort.
10. Är materialet "proffsigt"?
Kvalitén på våra visitkort behövs förbättras, tjockare och skarpare konturer.
11. Hur uppfattade besökarna eran monter?
Stilren, varm och välkomnade.
12. Hur var det att montera ner montern?
Det gick effektivt för at vi fick en hel del hjälp av andra.
TimeKiller UF och vår monter
30sek presentation
/TimeKiller UF
The Axis Of Awesome - 4 Chords
TimeKiller vidare!
Tingsholms uf-mässa

DJ Earworm - United State of Pop 2009 (Blame It on the Pop)
Mashup of Top 25 Billboard Hits
Imorgon smäller det!
I måndags blev det att krama om varandra från sportlovet som vi har haft. Därefter blev det att öva inför vår fyra minuters presentation, skriva brosycher, planscher och fixa till det sista i montern.
Tisdagsmorgonen började med presentation inför jury för "Bästa UF-företag". Vi kommer få besked på fredag om vi har gått vidare eller inte för att senare isånnafall presentera inför ännu en jury för att se om man kommer till den nationella mässan som hålls i Stockholm. Vi håller tummarna! :-)
Idag - onsdag, så har alla uf-företag från Tingsholm varit ute i Bogesunds bil och fixat sina montrar. TimeKiller hade lite strul i början med väggarna men det löste sig tillslut.


Vi hoppas på en rolig dag imorgon med mycket folk.
/TimeKiller UF
11 Februari
Företagsrapporterna lämnades in förra fredagen den 5/2 -10. Denna veckan har det varit arbete med monter och företagspresentation. Vi har målat vår logotyp på montern, målat vår bänk som vi blivit tilldelade samt skrivit manus till vår företagspresentation. Vi har även börjat spåna på hur vår 30 sekunders presentation ska vara.
Vinai har varit utomlands hela denna vecka, så det har varit en tuff vecka när vi bara varit tre som arbetat.
/ TimeKiller UF
1 Februari
Josefine har idag arbetat med företagsrapporten. Rättat de fel som fanns i våra texter.
Vinai har idag vart ute i monterlokalen. Han har målat våra vita väggar en andra gång för bästa resultat.
Melinda och Jenny har idag arbetat med ekonomin som vi ligger lite efter i. Eftersom vi inte har en bestämd ekonomiansvarig, men nu har vi tagit oss i kragen och satt fart med denna del också.
Vi ber om ursäkt för vår dåliga uppdatering förra veckan, men vi arbetade förfullt med vår företagsrapport, monter och tävlingsbidrag så vi missade helt att blogga. Men Måndagen den 24 Januari hade företaget ett rådgivarmöte nere på Sparbanken med våra tre rådgivare, Marie, Anders och Ulf. Vi pratade mest om vår bokförsäljning eftersom att det är den som ligger i fokus för oss. De kom med en lyckad idé om att vi ska ge oss ut till företag och försöka sälja in vår produkt. Givetvis fullföljde vi denna idé och resultatet kunde inte bli bättre. TimeKiller lyckades sälja 16st böcker till 2 olika företag i Ulricehamn.
/ TimeKiller UF
Effektiv dag
TimeKiller idag:
Josefine: Idag har josefine arbetat med företagsrapporten, hon har börjar lägga in texter och bilder i rapporten och börjat smått med designen. Hon har även hunnit med att ringa ett samtal till Bokia där dem diskuterade om vi fick ha vår produkt stående i deras affär. Och med lite charm och affärsprat så ska ni redan på fredag se vår produkt på Bokia.
Melinda: Melinda har idag skrivit färdigt tävlingsbidraget, Bästa Logotyp. Samt skrivit produktbeskrivning och produktion som ska finnas med i företagsrapporten. Och nu sammanfattar jag dagen här på bloggen.
Jenny: Har idag jobbat hela förmiddagen med monterväggarna i monterlokalen.
Vinai: Sjuk
20 Januari/ Nicklas Karlsson
Hej!
Vi har varit lite dåliga med att uppdatera så ni kanske vill veta vad vi har gjort på den senaste tiden. Vi har hunnit med att skriva på dem olika tävlingsområderna som vi ska vara med på och företagsrapporten givetvis. Vi har även varit i monterlokalen och slipat våra väggar.
På eftermiddagen var det säljarutbildning med Nicklas Karlsson där fick vi lära oss olika säljteknik för att bli en bra försäljare innan vi ska stå i vår monter och sälja.
/TimeKiller UF